Alles voor de klant. Dus ook alles voor het onafhankelijk intermediair!

16 februari 2024 Leestijd ± 2minuten
Alles voor de klant. Dus ook alles voor het onafhankelijk intermediair!

Vergelijkingskaart een fopspeen? Populisme om dat te zeggen? Het spatte er onlangs vanaf in de vakmedia. We weten van de betrokken organisaties achter die artikelen (DFO en OvFD) hoe hard zij knokken voor het belang van het onafhankelijk intermediair.

Zij geloven in onafhankelijk advies en in het belang en de kracht van de zelfstandig adviseur. Gelukkig dat de onderlinge strijdbijl snel werd begraven. Een aantal partijen in onze branche, waaronder DFO en OvFD, vechten namelijk voor het de onafhankelijke adviseur. Als iedereen de krachten bundelt, staan ze sterker.  

Deze organisaties zien dat het onafhankelijk intermediair écht werkt vanuit de gedachte dat ze het allerbeste voor hun klanten willen doen. Ze zijn niet uit op snelle winst en zo min mogelijk tijdsbesteding per klant. Integendeel, ze gaan net zo lang door tot ze het beste advies hebben gegeven en de beste producten geregeld. Dát is waar je de échte advieskantoren aan herkent.  

De ondernemers achter die advieskantoren herken je bovendien aan het feit dat ze hun ziel ook niet verkopen aan de eerste de beste investeerder, die op niets anders uit is dan snel rendement en de hut net zo makkelijk weer doorverkoopt. Investeerders die geen enkele interesse in de klant hebben. Nee, als zij – meestal vanwege leeftijd – hun advieskantoor verkopen, selecteren ze met zorg een collega-kantoor dat net zo klantgericht in de wedstrijd zit als zij. 

Wij gaan door met de strijd voor onafhankelijk advies. Productverkoop door zogenaamde adviseurs in dienst van de eigen club, die dat nu nog, hoe stuitend, ‘advies’ mogen noemen, accepteren we simpelweg niet. In deze strijd is de vergelijkingskaart een eerste overwinning, maar nog lang niet het eindstation. Het is misschien net het einde van de eerste etappe. We gaan dóór.  

Want alleen zo kunnen we de miljoenen klanten, de consumenten, echt helpen met hun financiën, hun basale woonwensen en het realiseren van hun dromen. En die consumenten, die zijn wij uiteindelijk zelf ook; en wij willen behandeld worden zoals we anderen behandelen. Alles voor de klant! 


Lees ook
Meer lenen voor starters en alleenstaanden: “Vooral marketingtechnisch leuk”

Meer lenen voor starters en alleenstaanden: “Vooral marketingtechnisch leuk”

Elke week bespreken we het belangrijkste nieuws uit de hypotheeksector met een adviseur. Deze week hebben we het met Anne van der Hoeven van De Hypotheker Bussum over meer kunnen lenen bij een groen energielabel; pakt dat voor starters wel voordelig uit?

‘Markt van verhuurhypotheken zit weer in de lift’

‘Markt van verhuurhypotheken zit weer in de lift’

Door verschillende overheidsmaatregelen en door de stijgende hypotheekrente liet de markt van verhuurhypotheken sinds eind 2022 een krimp zien. Maar momenteel trekt de markt weer aan en beginnen beleggers weer terug te komen, constateert Roel Wonders van Roel Wonders Hypotheekadvies in ’s-Hertogenbosch. Hij doet naar eigen zeggen relatief veel verhuurhypotheken. “Het adviseren over verhuurhypotheken is voor een adviseur een mooie aanvulling op zijn reguliere werkzaamheden.” 

Gezond verstand moet het ook in 2024 blijven winnen van kunstmatig verstand
Column

Gezond verstand moet het ook in 2024 blijven winnen van kunstmatig verstand

Heeft u hypotheekadviseurs en hun binnendienstmedewerkers weleens gevraagd wat zij vinden van het aanvraagproces van een hypotheek? Grote kans dat u frustratie over onnodig opgevraagde stukken hoorde, ontevredenheid over afwijzingen op basis van al te risicomijdende acceptatie en irritatie over onnodige discussies. Anno 2023 blijkt het advieskantoor nog steeds belast te worden in plaats van ontzorgd. Die belasting sijpelt door naar de klant; de consument. Die zijn woondroom probeert te realiseren, al voldoende stress heeft en voor wie we het toch allemaal doen. Herkenbaar?

Corné van de Sande: “Bij een bank adviseren? Daar zou ik me niet senang bij voelen”
Adviseur van de maand

Corné van de Sande: “Bij een bank adviseren? Daar zou ik me niet senang bij voelen”

Hij werd boven een Rabobank geboren. Geen wonder dat Corné van de Sande zich aangetrokken voelde tot de financiële sector. Maar bij een bank werken? Dat zou de adviseur bij de Hypotheekshop Doetinchem niet willen. “Daar zou ik me niet senang bij voelen. Ik wil onafhankelijk advies kunnen geven en uitzoeken waar ik het beste voor mijn klanten kan halen.” 

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.