Deze week praten we met Jeroen van de Beest (38), hij is sinds januari van dit jaar hypotheekacceptant bij FlexFront. Maar, hij kent het hypotheekvak en de financiële wereld al veel langer.
Je loopt al een tijdje rond in de financiële wereld, hoe ben je uiteindelijk bij FlexFront terecht gekomen?
Ja inderdaad, ik heb al veel bedrijven van binnen gezien in de financiële sector. Terwijl ik in eerste instantie de hotelschool deed. De horeca zit nog steeds in m’n bloed hoor, maar ik kreeg op een gegeven moment een frontoffice baan. Degene die de reserveringen deed, verliet het bedrijf en toen ging het helemaal mis. Ik ben het toen zelf gaan regelen en dat was mijn eerste ervaring in de administratieve dienstverlening.
Uiteindelijk heb ik toen de overstap gemaakt naar de hypotheeksector, als acceptant. Dat was enorm interessant, tot de crisis in 2008 maakte dat er te weinig werk was. Vanaf die tijd heb ik vooral gewerkt als acceptant voor consumptieve kredieten. Op een gegeven moment had ik minder affiniteit met dat product en besloot ik dat het weer tijd was voor mijn oude liefde: hypotheken.
De hypotheeksector is breed, waarom heb je juist voor FlexFront gekozen?
Hier kan ik weer volop dienstverlenend bezig zijn en mensen helpen bij de aanschaf van een nieuw huis. Samen met de adviseur werken we aan een product waar de klant enorm blij van wordt.
Het is trouwens bijna misgelopen. Via een intermediair was ik voorgesteld bij FlexFront, maar die hadden een gesprek gepland toen ik net op huwelijksreis was. Nu zat ik niet echt op de wipstoel, dus ik heb het er in eerste instantie bij gelaten. Toen ik een paar maanden later zag dat de vacature nog steeds open stond, heb ik toch maar even contact opgenomen. Na het eerste gesprek was alles eigenlijk heel snel rond.
Hoe bevalt het, weer terug in het hypotheekvak?
Heel erg goed. FlexFront is net een soort familie, mensen zijn erg betrokken bij elkaar. Ook nu we thuiswerken. We beginnen elke dag bijvoorbeeld met een Zoom-call. Daarbij hebben we de hele dag contact via Workplace, de zakelijke versie van Facebook. Dus ik heb niet het gevoel dat ik er alleen voorsta, in tegendeel.
Een ander mooi en interessant onderdeel van mijn werk, is het contact met de hypotheekadviseurs. Ook toen het superdruk was door alle oversluiters. De doorlooptijden wilden toen nog wel eens oplopen, ik snap dat dat niet altijd fijn was voor de adviseur - en vooral voor de klant. Maar uiteindelijk komen we er wel uit hoor. Samen met de adviseur werken we er aan om de droom van een klant waar te maken; als je die insteek vasthoudt, dan heb je altijd goed contact.
En wat zijn je plannen voor de toekomst?
Goede vraag, ik denk namelijk niet dat ik acceptant zal blijven tot mijn pensioen. Ik hou ervan om nieuwe prikkels te krijgen en wil altijd verder groeien. Het kan heel goed zijn dat ik dat binnen de hypotheekwereld zal doen trouwens, want deze de oude hypotheekliefde roest tot nu toe zeker niet.