MUNT Hypotheken is niet meer weg te denken uit de Nederlandse hypotheekbranche. Maar wie zijn de werknemers achter MUNT? We laten een aantal bekende en onbekende gezichten aan het woord. Dit keer: Lisa Jordan, Acceptant Voorlegdesk.
Wat doe je als acceptant?
“Ik begeleid acceptanten bij onze mid-offices en beoordeel dossiers die worden voorgelegd, zowel voor hypotheken in het aanvraagtraject als in beheer.”
“Tot een jaar geleden was ik onderdeel van het team Bijzonder Beheer. Hoewel ik dit werk erg leuk vond en ook het klantcontact fijn vond, wilde ik mij meer verdiepen in ons beleid en de wet- en regelgeving achter hypotheken. Dat heb ik bij mijn huidige werkzaamheden meer, omdat elke aanvraag een praktijkvoorbeeld is van deze regels. De meeste voorlegverzoeken voldoen juist níet aan deze regels of wijken op een andere manier af van de standaard. Dan moet er worden gekeken hoe de ruimte die de bestaande wet- en regelgeving ons biedt kan worden benut.”
Tegen wat voor uitdagingen loop jij aan?
“Het vergt soms wat creativiteit om tijdens het acceptatieproces aanvragen goed in het systeem te verwerken, maar dat maakt mijn baan ook juist leuk. Voor zaken die erg afwijken van de standaard bedenken we creatieve oplossingen om toch mogelijkheden te creëren.”
“Mijn werk is veranderd door de snel veranderende huizenmarkt. Er zijn steeds meer aanvragen die niet ‘rechttoe rechtaan’ zijn. De behoefte om dossierspecifieke oplossingen te bieden groeit hierdoor ook. Ook merken wij dat niet iedere klant en adviseur rekening heeft gehouden met een mogelijke daling in huizenprijzen bij het aanvragen van hun hypotheek. Wat voor klanten die een overbrugging hebben afgesloten soms de nodige stress oplevert.”
Wat maakt jouw werk leuk?
“Mijn werk is leuk omdat elke dag anders is. De (toekomstige) MUNT-klanten zijn anders, dus elk dossier is uniek en moet ook zo behandeld worden. Verder is er regelmatig contact met acceptanten en wordt er veel op inhoud gespard. Ik overleg daarnaast veel met mijn collega’s van de teams Kwaliteit, Bijzonder Beheer en Relatiemanagement. Omdat het werk van deze drie afdelingen en het werk dat ik doe regelmatig in elkaar overloopt, is goede communicatie en samenwerking heel belangrijk. Zo leren zij van ons en wij van hen.”
“Er is ook eindeloos veel te leren over hypotheken en alles wat daarmee te maken heeft. Dat betekent dat er ook elke keer een interessant en nieuw onderwerp is om verder in te duiken!”