Linda van Loon: “Klanten mogen me altijd bellen of appen - ik wil dat ze tevreden zijn”

15 augustus 2023 Leestijd ± 2minuten
Linda van Loon: “Klanten mogen me altijd bellen of appen - ik wil dat ze tevreden zijn”

Na 20 jaar bij een bank gewerkt te hebben, besloot Linda van Loon-de Graaf dat het tijd was om zelfstandig aan de slag te gaan. “Ik wilde op mijn eigen manier adviseren, met meer oog voor de mensen achter de vraag. Daarnaast had ik vanwege mijn gezin behoefte aan meer flexibiliteit.”

Ze richtte Helder Hypotheekadvies op in 2020 en heeft er nog geen seconde spijt van gehad dat ze voor zichzelf is begonnen. “Klanten wil ik met oprechte aandacht helpen”, vertelt Van Loon. “Ik besteed daarom meer tijd aan een klant dan gemiddeld. Tot vorig jaar was dat nog best lastig omdat het zo druk was. Een van de redenen dat ik voor mezelf wilde beginnen, was omdat ik meer tijd met mijn kinderen wilde doorbrengen. Daar is het met de drukte van de afgelopen twee jaar niet altijd van gekomen.”

Dat de markt nu wat is genormaliseerd, komt Van Loon daarom niet slecht uit. “Ik kan mijn klanten de optimale service geven. Ze mogen altijd bellen, mailen of appen. Het gaat mij erom dat de klant tevreden is.”

Kleintjes op bed

Van Loon heeft haar kantoor in het Brabantse Dongen. “Het is fijn om klanten te kunnen ontvangen, maar meestal ga ik naar de klant toe. Ik heb veel gezinnen met jonge kinderen als klant, dan kom ik nadat de kleintjes op bed liggen. Dan hebben ze de rust om echt het gesprek aan te gaan. Veel van mijn klanten vinden het prettig om in hun vertrouwde omgeving over hun hypotheek te spreken.” 

Daarbij maakt ze de materie zo eenvoudig mogelijk. “Iedereen moet goed begrijpen wat ze afsluiten. Ik leg uitgebreid uit waar ze op moeten letten en wat de toekomstige gevolgen zouden kunnen zijn. Tien jaar rentevast is nu erg populair. Maar weet de klant hoe zijn situatie er over tien jaar uitziet? Zijn eventuele hogere lasten te dragen als de rente verder stijgt?”

Doorlopend oogsten

Door uitgebreid de tijd te nemen voor haar klanten, merkt Van Loon dat ze veel mond-tot-mondreclame krijgt. “Als je goede contactmomenten hebt, betaalt zich dat uiteindelijk terug. Voor elke klantvraag neem ik uitgebreid de tijd. Ook als ik op dit moment nog niets voor een klant kan betekenen. Ook deze klant moet blij worden van het contact dat we hebben gehad. Het levert niet direct iets op, maar ik zie het meer als continu zaaien. Dan kun je ook doorlopend oogsten.”


Lees ook
Overdracht in gevaar bij ontbreken toestemming niet-kopende echtgenoot
Column

Overdracht in gevaar bij ontbreken toestemming niet-kopende echtgenoot

In één dag tijd heb ik twee casussen waarbij een getrouwde cliënt een woning koopt in Nederland, waarbij de echtgenoot niet meekoopt. Is dat een trent? De echtgenoot woont in een ander land op een ander continent, zegt daar te blijven wonen en is niet van zins is om ooit in de aangekochte Nederlandse woning te gaan wonen. Kortom, er zal geen sprake zijn van een echtelijke woning. 

Naheffing van overdrachtsbelasting: “Voorkom de schijn van huis flippen”

Naheffing van overdrachtsbelasting: “Voorkom de schijn van huis flippen”

Elke week bespreken we het belangrijkste nieuws uit de hypotheeksector met een adviseur. Deze week Arjé Pappie van De Hypotheekshop Watergraafsmeer over de naheffing van overdrachtsbelasting, misverstanden over BKR-registraties en verlengen van rentevasteperiodes.

Buitenlandse rentes: Spaanse huizen naar Nederlanders en Belgen
Over de grens

Buitenlandse rentes: Spaanse huizen naar Nederlanders en Belgen

Hoe reageren de hypotheekmarkten in onze buurlanden op de gestegen rente? In Spanje haken de Spaanse huizenkopers op het moment af, maar slaan Nederlanders en Belgen juist toe.

“Ik ben in het vak gerold door een gesprek met mijn eigen hypotheekadviseur”
Adviseur van de maand

“Ik ben in het vak gerold door een gesprek met mijn eigen hypotheekadviseur”

Jan van Kooy, Manager Hypotheken van De Financiële Alliantie in Zwolle, is met zijn 28 lentes een fris gezicht in het vak. Een paar jaar geleden maakte hij de overstap van internationaal accountmanager in de farmacie naar hypotheekadviseur en hij heeft nooit meer teruggekeken.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.