Ook in moeilijke tijden, proberen we zoveel mogelijk samen met u naar oplossingen te zoeken. We hebben nu een belangrijke stap gezet om onze (en uw) klanten direct te ondersteunen bij hun financiële problemen.
In dat geval willen we een betalingsregeling treffen die laagdrempelig is. Het is dus niet nodig dat klanten eerst aantonen dat de coronacrisis de oorzaak is van hun problemen. Het uitgangspunt is vooral dat klanten hun huis kunnen houden.
Per individueel geval gaan we de situatie beoordelen. We moeten bijvoorbeeld nagaan of de aftrek van de hypotheekrente en eventuele toeslagen beïnvloed worden.
Verder hoopt MUNT natuurlijk ook op coulance van het Ministerie van Financiën op fiscaal vlak. Onder normale omstandigheden kunnen aflossing alleen maar tijdelijk worden stopgezet als er vrij snel weer een afspraak is om die in te halen. Anders komt de aftrek van de hele hypotheekrente in gevaar.
Wij zouden graag willen dat het Ministerie van Financiën meedenkt om dat te versoepelen. We hebben hierover nog overleg met Financiën, maar we willen niet wachten tot dat is afgerond. We zien dat er nu al enorm veel vragen zijn vanuit bijvoorbeeld horecaondernemers en winkeliers die het hardst getroffen worden. Juist in deze moeilijke tijden willen wij er samen met u direct zijn voor onze klanten.
Voor nu hebben we hiermee de eerste stap (van waarschijnlijk nog vele) gezet om daar waar we kunnen, heel concreet te helpen. We doen dat natuurlijk graag en zetten er met zijn allen de schouders onder.
Succes de komende tijd en hou ons vooral op de hoogte van uw vragen en uitdagingen.