Overleven in een online wereld [3]

24 juni 2016 Leestijd ± 2minuten
Overleven in een online wereld [3]

Nieuwe spelers die alles online aanbieden, klanten die steeds meer online shoppen – hoe ga je als hypotheekadviseur met de digitaliseringsslag om? In andere sectoren spelen vergelijkbare vraagstukken. We spreken verschillende ervaringsdeskundigen die hun dienstverlening aanpasten en een succesvolle businesscase wisten neer te zetten.

Bijna een jaar werkt Giso van Dijk inmiddels voor Expedia als Regional Manager Collections NEMEA. Samen met een internationaal samengesteld team runt hij de Hotel Collect-operatie, in hartje Amsterdam. Voorheen werkzaam bij MUNT Hypotheken en nu bij Expedia weet hij het een en ander over de online golf die over de hypotheken- hotelwereld heen stort.

Zou je zeggen dat de digitalisering invloed heeft op de branche waarin je werkt?
“Een onomkeerbare, allesbepalende invloed. Nu vrijwel de hele wereld toegang heeft tot internet en de apps en mobiele websites ook steeds gebruiksvriendelijker worden, vindt de slag om de consument voornamelijk online plaats. Ja, er bestaan nog steeds reisbureaus die je kunt bezoeken. Dat is omdat er nog steeds behoefte is aan persoonlijk en deskundig advies. Door het grote bereik en de marge is het echter vooral een online aangelegenheid geworden. Technologische inventie is key. Er is geen weg terug, dus de vraag is: hoe blijf je de consument zo efficiënt en effectief mogelijk bedienen met de big data waar we over (gaan) beschikken?”

In hoeverre heb jij in je functie hier profijt of hinder van ondervonden?
“Profijt in die zin dat we dankzij ons verdienmodel – overnamebeleid en technologische slagvaardigheid – een bepalende speler zijn geworden in de online reisbranche. Hinder niet zozeer, het is meer een uitdaging. Kijkend naar de daadwerkelijke werkzaamheden op de vloer is het persoonlijke contact soms nog doorslaggevend. Er zal dan ook een balans moeten komen in je operatie tussen automatiseren en noodzakelijke uitvoering door menselijk contact.”

Heb je advies voor andere branches? Voor hypotheekadviseurs?
“Houd het simpel; less is more. Ook online is de vertrouwensband met de consument essentieel; bijvoorbeeld via customer loyalty-acties. Uiteraard moet operationele kwaliteit aansluiten bij je beschikbare technologieën en first class look & feel.”


Lees ook
Giso van Dijk van MUNT over 2020: ‘Meteen knallen met nieuwe productvoorwaarden’
Trends

Giso van Dijk van MUNT over 2020: ‘Meteen knallen met nieuwe productvoorwaarden’

Giso van Dijk, manager Operations van MUNT, blikt terug op 2019 en vooruit op 2020. Dit jaar kwam hij weer terug op het nest. Ooit, 5 jaar geleden, was hij vlak na de oprichting één van de eerste medewerkers van MUNT Hypotheken. Daarna maakte hij een uitstap naar Expedia om een jaar geleden terug te keren. Nu eindverantwoordelijke voor de hele operatie van MUNT.

Reuring in het hypotheeklandschap

Reuring in het hypotheeklandschap

Amsterdammer Thomas de Leeuw (28) startte in 2015 met een compagnon Ikbenfrits.nl – gericht op het oversluiten van hypotheken. Het bedrijf groeit hard en stond onder meer Geert Schreur (64) uit Roosendaal bij met advies. Hoe ervaren beide de samenwerking? 

“Het was alle hens aan dek”

“Het was alle hens aan dek”

We leven inmiddels ruim een jaar met corona-beperkingen. Terwijl de Nederlandse Vereniging van Banken meldt dat het aantal hypotheekklanten dat een betaalpauze ontvangt blijft toenemen, ziet MUNT Hypotheken juist het tegenovergestelde. Met Giso van Dijk van de afdeling Bijzonder Beheer kijken we terug op een jaar corona. 

“Aanvragen hypotheek nog niet erg klantvriendelijk”
Cijfers & onderzoeken

“Aanvragen hypotheek nog niet erg klantvriendelijk”

Hypotheekaanvragen moeten klantvriendelijker. Dat vindt een groot deel van de 218 Nederlandse hypotheekadviseurs die meewerkten aan onderzoek van MUNT Hypotheken.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.